Retourneren
In welke gevallen beschikt u over het herroepingsrecht?
Bij een aankoop op afstand kan het gebeuren dat u als klant om één of andere reden de aankoop betreurt. Dan geeft de wet u het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen af te zien van uw aankoop, zonder opgave van motief!
Toch bestaan er gevallen waar u als consument niet over het herroepingsrecht beschikt :
- Gepersonaliseerde artikelen of goederen op maat van de klant vervaardigd.
- Voedingswaren of goederen met een vervaldatum in beperkte houdbaarheid en bij snel bedervende producten.
Voorwaarden:
Het retoursturen van uw zending moet ons altijd vooraf gemeld worden, via mail, telefonisch of onderstaand formulier. Hier bekijkt u onze adresgegevens. Als klant bent u zelf verantwoordelijk voor het retourneren van de zending. U doet er dus best aan om de zending aangetekend terug te sturen, zodanig die traceerbaar is. De artikelen die u terugstuurd dienen vervolgens in de originele verpakking te zitten, uiteraard ongebruikt en niet beschadigd. Van zodra wij uw zending ontvangen hebben, brengen wij u spoedig op de hoogte. Hetzij via e-mail, hetzij telefonisch. Stop bij uw zending ook een begeleid schrijven waarop alle gegevens staan, zodanig wij uw vlot kunnen contacteren. Vermeld daarbij ook telkens het uniek referentienummer bovenaan uw bestelbon. Die bestelbon of bestelbevestiging krijgt u ook automatisch via e-mail toegestuurd bij het plaatsen van een bestelling. Noteer ook uw i-ban en bic-code op het begeleid briefje, waardoor wij het betaalde bedrag of een deel van het betaalde bedrag kunnen terugstorten. De terugbetaling gebeurt binnen de 10 kalenderdagen. Kosten voor het retourneren worden niet terugbetaald.
Een specifieke reden is niet verplicht om het retourzenden te motiveren, maar door ons wel enorm gewaardeerd. Uw reden of motivatie wordt door ons gebruikt om een nog betere bedrijfsuitvoering in de toekomst aan te bieden.
Voor verdere vragen of inlichtingen steeds ter uwer beschikking!
Met de meeste hoogachting,
De Waele M.